Kas ir reklāmas kampaņas „kā neredzamais kļūst redzams kopā ar nivea sun” pamatā?
Šo reklāmas kampaņu ierosināja NIVEA SUN kopā ar mākslinieku Tomasu Leveritu (Thomas Leveritt), un tās mērķis bija informēt cilvēkus par saules nodarīto kaitējumu ādai, izmantojot UV videogrāfijas palīdzību. Šajā video ir redzams, kā saules aizsarglīdzekļi absorbē UV starus, un āda izskatās tumšāka. Mēs ceram, ka ar šīs reklāmas kampaņas palīdzību mēs varēsim izglītot cilvēkus par to, kas notiek, ja āda tiek pakļauta UV staru iedarbībai bez aizsarglīdzekļu lietošanas. Mūsu mērķis ir veicināt atbildīgu saules aizsarglīdzekļu lietošanu.
Kāpēc nivea jūtas atbildīga par cilvēku izglītošanu uv staru kaitīguma jomā?
Vairāk nekā 55 gadus NIVEA ir iestājusies par efektīvu aizsardzību pret sauli, un mūsu zīmols šajā jomā ir vadošais pasaulē. Esot pasaules tirgus līderis, mēs šim ādas aizsardzības tematam pievēršamies vērīgāk nekā visi pārējie. Diemžēl pasaulē joprojām ir daudz cilvēku, kuru āda, viņiem atrodoties saulē, netiek pienācīgi aizsargāta pret UV staru iedarbību. Mūsu pētījumu rezultāti parāda, ka viens no galvenajiem iemesliem ir cilvēku neinformētība par UV staru ietekmi uz ādu un par to, kā darbojas saules aizsarglīdzekļi. Ar šīs reklāmas kampaņas starpniecību mēs vēlamies uzlabot zināšanas par nepieciešamību lietot saules aizsarglīdzekļus, lai cilvēki bez bažām varētu izbaudīt ikvienu saulē pavadīto mirkli.
Kāds ir šīs reklāmas kampaņas galvenais mērķis?
Ar šīs reklāmas kampaņas palīdzību mēs vēlamies parādīt saules aizsarglīdzekļu lietotājiem, ka viņi rīkojas pareizi. Bet arī tiem daudzajiem cilvēkiem, kas tos nelieto, mēs gribētu parādīt, cik svarīgi ir sevi aizsargāt pret UV staru iedarbību. Izmantojot UV kameru, mēs nofilmējām vairākus cilvēkus, lai parādītu, kāda ir saules ietekme uz ādu un kā saules aizsarglīdzekļi to aizsargā. Papildus tehniskajam nodrošinājumam mēs esam uzņēmuši arī cilvēku reakciju brīžos, kad viņi uzzina par šo ietekmi. Video uzņemto cilvēku patiesajām un nesamākslotajām reakcijām ir svarīgākā nozīme šajā reklāmas kampaņā. Šīs reakcijas pārliecinās citus cilvēkus par to, ka ādu nepieciešams aizsargāt pret sauli.
Vai tad nivea pētnieki jau nebija izmantojušI līdzīgas metodes, lai attēlotu uv staru negatīvo ietekmi? Vai viņI nebūtu varējušI rīkot līdzīgu reklāmas kampaņu bez leverita palīdzības?
Protams, šī metode jau bija mums pazīstama. Bet mēs jau no paša sākuma sekojām līdzi Tomasa daiļradei, un mūs tā aizrāva. Tomass Leverits vienreizēji izmanto UV kameras saskarsmē ar cilvēkiem. Viņam ir iespēja gan praktiskā, gan emocionālā veidā parādīt, kā UV stari ietekmē ādu un kā saules aizsarglīdzekļi var mazināt to radītās sekas. Bet vissvarīgākais ir tas, ka viņam izdodas izvilināt un iemūžināt ļoti patiesas un neviltotas reakcijas. Turklāt viņš aktīvi darbojas sociālo tīklu vidē, un cilvēki novērtē viņa darbu. Viņa veidoto videoklipu „Kā saule skatītos uz jūsu ādu” (How the sun sees you), kuru viņš vienkārši augšupielādēja YouTube, viena mēneša laikā bija noskatījušies 14 miljoni cilvēku. Tādējādi viņu un viņa vēstījumu jau pazīst ļoti liela auditorijas daļa.
Kā sākās šī sadarbība?
2014. gada augustā Tomass Leverits YouTube publicēja savu video „Kā saule skatītos uz jūsu ādu”. Viņš izmantoja fantastisku paņēmienu, lai parādītu, kāda ir UV staru ietekme uz ādu un kā var sevi aizsargāt ar saules aizsarglīdzekļiem. Neilgi pēc tam, kad Tomass bija publicējis savu video, mēs sazinājāmies ar viņu un jau drīz sapratām, ka mūsu uzskati ir ļoti līdzīgi. Pēc tam mēs vienojāmies turpmāk izmantot un izstrādāt šo metodi kopā. Tomass ir šīs metodes izgudrotājs. Mums šķiet, ka cilvēku patiesās un neviltotās reakcijas uz saviem attēliem pārliecinās aizvien vairāk cilvēku, ka viņiem ir jāaizsargā sava āda pret saules stariem.
Kā darbojas uv kamera?
Ar šīs kameras palīdzību mēs varam redzēt saules UV starojumu, kas ir neredzams. Turklāt tā spēj attēlot arī UV starojuma mijiedarbību ar ādu. Normālā situācijā šo optiskā spektra daļu ar parastajām kamerām nav iespējams uztvert. Lai attēlotu tikai ultravioleto gaismu, ir nepieciešama pārveidota kamera un vairāki filtri. Šo kameru var lietot parastā vasaras dienā ārā vai slēgtās telpās, izmantojot īpašu UV apgaismojumu.
Kādam nolūkam parasti izmanto uv kameras?
Jaunu saules aizsarglīdzekļu izstrādes jomā „Beiersdorf” jau sen paļaujas uz šo metodi, ar kuras palīdzību var vizuāli attēlot UV staru radītos pigmentācijas plankumus uz ādas.
Vai šādus attēlus var uzņemt arī ar viedtālruņa kameru vai digitālo kameru?
Nē. UV kamerām ir īpašs filtrs, ar kura palīdzību var fiksēt tieši UV starojumu. Viedtālruņu kamerām un kompaktajām digitālajām kamerām ir līdzīgs filtrs, ar kuru tiek aizturēti šie stari.
Ko tiešI var redzēt šajos attēlos?
UV videogrāfija izceļ ādas pigmentāciju. Ja salīdzina ar normālu apgaismojumu, gaišāka āda izskatās ļoti bāla, savukārt tumšāka āda – vēl tumšāka. Nevienmērīga, plankumaina pigmentācija liecina par UV staru izraisītiem ādas bojājumiem, un tā var tikt novērota visās ādas vietās, kuras regulāri apspīd UV stari, piemēram, uz sejas vai rokām.
Vai cilvēkiem, kuriem ir daudz vasaras raibumu un pigmentācijas plankumu, vajadzētu satraukties?
Plankumi uz ādas liecina par to, ka āda iepriekš ir tikusi pakļauta pārāk intensīviem UV stariem. Zīdaiņiem un maziem bērniem šajos UV attēlos parasti ir vienmērīga ādas krāsa. Savukārt pusaudžu sejās jau ir redzamas lielas krāsas nevienmērības. Šie plankumiņi, kas atgādina vasaras raibumus, turpmākajā dzīvē kļūst izteiktāk redzami.
Kas ir tomass leverits?
Tomas Leverits piedzima Skotijā, izauga Teksasā un apmeklēja internātskolu Anglijā. Ieguvis divas kvalifikācijas Kembridžā, viņš saņēma armijas stipendiju no kavalērijas pulka „5th Royal Inniskilling Dragoon Guards” un Karalienes Mātes advokatūras stipendiju mācību iestādē „Honourable Society of the Middle Temple”. Viņa pieredze, darbojoties palīdzības dienestā Bosnijas kara laikā, lika viņam pievērsties mākslinieka profesijai. Galvenokārt viņš darbojās kā gleznotājs, un Londonas Karaliskā portretistu apvienība viņam piešķīra Kerolu fonda balvu par labāko portretu. Fakts, ka Apvienotajā Karalistē tika nodibināts uzņēmums, kas importēja Bosnijas alu „Sarajevsko Pivo”, iedvesmoja viņu uzrakstīt grāmatu ar nosaukumu „Kāds ir mīlestības un naudas apmaiņas kurss?” (The Exchange-Rate Between Love and Money), par kuru viņš ieguva Somerseta Moema balvu literatūrā. Viņš ir strādājis arī kā scenārists, vizuālo efektu koordinators un tagad arī kā režisors.