NIVEA zīmola vēsture

Zīmola vēsture

DAŽĀDI ĀDAS TIPI. DAŽĀDAS VAJADZĪBAS.


Vairāk nekā pirms simts gadiem tika izgudrots moderns ādas kopšanas krēms NIVEA Creme. Šodien uz NIVEA zīmolu visā pasaulē paļaujas miljoniem cilvēku ar ļoti dažādiem ādas tipiem. Mūsu pētnieki rūpīgi pēta cilvēka ādas individuālās īpatnības un dažādus ādas kopšanas nosacījumus, ņemot vērā kultūras prasības, dzimumu un vecumu. Ar šādu pieeju pēdējo gadu desmitu laikā mēs esam izstrādājuši daudzus inovatīvus ādas kopšanas līdzekļus, no dezodorantiem līdz pat saules aizsarglīdzekļiem. Lai pārliecinātos, ka šie līdzekļi būs piemēroti jūsu ādai, mēs sadarbojamies ar vairāk nekā 50 organizācijām visā pasaulē. Mūsu centrālā biroja mītnes pilsētā Hamburgā esam izveidojuši paši savu Āzijas un Latīņamerikas laboratoriju, kurā veicam pētījumus tieši par šo reģionu ādas tipiem un klimatiskajiem apstākļiem. Tā rīkojamies, lai drīzumā NIVEA kosmētiskajiem līdzekļiem savu uzticību varētu dāvāt visas pasaules iedzīvotāji.

Viss sākās ar vārdu „nix”.

Pirms varēja sākties NIVEA Creme  veiksmes stāsts, radās kaut kas gluži atšķirīgs – Eucerit. Eucerit ir emulgators, kas no eļļas un ūdens spēj veidot īpaši smalku un stabilu ķīmisko maisījumu. Doktors Īzāks Lifšucs (Isaac Lifschütz) 1911. gadā laimīgā kārtā izstrādāja šo gluži jauno emulgatoru. Dermatologs profesors Pauls Gersons Unna (Paul Gerson Unna) apbrīnoja doktora Lifšuca zināšanas šajā jomā un pastāstīja par tām ķīmiķim un uzņēmuma „Beiersdorf” dibinātājam doktoram Oskaram Troplovicam (Oscar Troplowitz). Pēdējais uzreiz saprata, ka šī ūdens emulsija eļļā kalpotu par ideālu kosmētiskā krēma pamatu. Tagad viņiem vajadzēja tikai nosaukumu. Lai tādu atrastu, doktoram Troplovicam pietika paskatīties uz krēmu. Emulsija pabeigtā formā bija sniegbaltā krāsā. Vārds „NIVEA” nāk no latīņu vārdiem “nix, nivis” un nozīmē „sniegs”. Tāpēc burtiskā tulkojumā vārds „NIVEA” nozīmē  „balts kā sniegs”.

NIVEA GŪST PASAULES SLAVU

1911

Ķīmiķis doktors Īzāks Lifšucs izgudro emulgatoru „Eucerit”, ar kura palīdzību var izgatavot stabilu ūdens un eļļas ķīmisko maisījumu. Farmaceits un uzņēmējs doktors Oskars Troplovics saskata tā potenciālu un kopā ar dermatologu profesoru Paulu Gersonu Unnu izstrādā „visu krēmu ciltsmāti” – NIVEA. Popularitātei augot, sērija paplašinās – drīz piedāvājumā ir arī talks, ziepes un matu pieniņš. Turpinot šo trīs zinātnieku darbu, šodien mums ir vairāk nekā 500 darbinieku, kas strādā pētniecības un izstrādes jomā. Gadu gaitā mūsu aizrautība ir atalgojusies ar daudziem jaunievedumiem ādas kopšanas jomā, kurus jau uztveram kā pašsaprotamus.

1914

Okeāna laineri un pirmie lidaparāti ļāva sasniegt citas valstis un kontinentus, ceļot uz tālām zemēm kļuva vienkāršāk, un līdz ar to varēja tikt apgūti arī starptautiskie tirgi. Jaunizveidotais „Beiersdorf” izmanto šo iespēju: tikai trīs gadus pēc NIVEA Creme pārdošanas sākuma tas jau ir pieejams visos kontinentos. Patlaban 42 procenti ienākumu tiek gūti ārvalstīs. Pateicoties NIVEA Creme stabilajai formulai, tas ir izturīgs ilgā ceļā un atšķirīgās klimata zonās. Šodien NIVEA ir pieejama visā pasaulē, vairāk nekā 200 valstīs.

1924

Šo laikmetu raksturo ne tikai modes dāmas 20–40 gadu vecumā, bet arī attēlā redzamais vīrietis, „pasaules cilvēks”, kurš nēsā ūsas. NIVEA uzsver, ka par vīrieša sejas ādu ir jārūpējas gan pirms, gan pēc skūšanās, un skūšanās ziepes kļūst par pirmo kosmētisko līdzekli, kas izgudrots tieši vīriešiem. Mūslaiku sabiedrībā aizvien populārāks kļūst sports un brīvā laika aktivitātes. Aristokrātiska bāluma vietā ļaudis vēlas dzīvīgu tēlu un vieglu iedegumu. Gluži nejauši „Beiersdorf” reklāmas nodaļas vadītājs Huans Gregorio Klauzens (Juan Gregorio Clausen) atrod trīs priecīgus, jaunus un jautrus sārtvaidžus brāļus. 1924. gadā šie puiši kļūst par jaunajām NIVEA reklāmas zvaigznēm. Tam seko arī jaunas dizaina koncepcijas debija: pirmo reizi tiek demonstrēta NIVEA slavenā zilā kārbiņa, kas ir saglabājusies kā NIVEA zīmola simbols līdz pat mūsdienām.

Pirmā puišu grupa

NIVEA Girls 1925

NIVEA meitenes

Kaut arī mūsdienās esam pieraduši pie tādiem TV realitātes šoviem kā „Britain’s Got Talent”, „Idols” vai “Germany’s Next Top Model”, 1925. gadā šādi mediju organizēti talantu konkursi vēl nebija pieredzēti. Tāpēc, kad NIVEA ievietoja sludinājumu kādā Berlīnes laikrakstā un izziņoja, ka visā valstī meklē trīs „NIVEA meitenes”, sabiedrībā radās liela ažiotāža. Vēl jo vairāk tāpēc, ka NIVEA nemeklēja smalkas modeles, bet ikdienišķas meitenes: „Mēs nemeklējam satriecošas skaistules, smalkas meitenes balles drānās vai modernas modes dāmas, bet gan burvīgas jaunas meitenes, kuru izskats ir dabīgs, svaigs un veselīgs”.

Frolihas kundze, kāda jauna māmiņa no Flensburgas Ziemeļvācijā, ieraudzīja sludinājumu un nodomāja, ka viņas trīs meitas – Margota, Elfrīda un Herta – ideāli atbilst šim aprakstam. Kad viņu tēvs uzzināja par šo plānu, viņš skaidri norādīja, ka nevēlas redzēt savas meitas uz reklāmas plakātiem, tāpēc māte pieteica savas meitas, neinformējot tēvu. Pateicoties mātes rīcībai, meitenēm patiešām paveicās, jo galu galā Frolihu māsas guva uzvaru pār vairāk nekā 1000 citu meiteņu, kas arī piedalījās šajā konkursā. Izrādījās, ka ģimene pat nebija neko dzirdējusi par NIVEA, jo tā bija tikko bija pārcēlusies uz Vāciju no Samoa, kur NIVEA kosmētiskie līdzekļi nebija pieejami. Tagad arī lepnais Froliha kungs priecājās, ka viņa meitas kļūs par „NIVEA meitenēm”, un tā viņas kļuva par jaunās reklāmas zvaigznēm. Gluži tāpat kā viņu priekšteči, NIVEA puiši, jau drīz Frolihu māsas tika sveicinātas ar draudzīgo „Sveiki, NIVEA!”, lai kur viņas devās.

 

1958

NIVEA KĻŪST PAR PIONIERI SAULES AIZSARGLĪDZEKĻU JOMĀ

1950. gados atkal gaisā mutuļo atgūtais dzīvesprieks, optimisms un dinamika. Pārticība aug, un pieaug iespējas ceļot. Personīgais automobilis ļauj cilvēkiem būt mobiliem, un populārākie galamērķi ir saulainajos dienvidos. Vāciešiem jaunais sapņu galamērķis ir Itālija. NIVEA pētniecības nodaļa jau kādu laiku ir veikusi plašus pētījumus par saules staru iedarbību uz ādu. Tagad patiešām ir īstais brīdis piedāvāt ļaudīm to, kas viņiem ir nepieciešams: NIVEA izstrādā kaut ko gluži jaunu – ultraeļļas spreju. Vienkāršā uzklāšana un patīkami vieglā sajūta, kuru rada šis sprejs, atspoguļo visas paaudzes brīvības garu. NIVEA piepūšamā bumba kļūst par ideālu brīvdienu aksesuāru. To ir viegli uzglabāt un piepūst, un tā rada prieku visai ģimenei! Pēdējo 40 gadu laikā mēs esam saražojuši vairāk nekā 20 miljonus šādu piepūšamo bumbu, - tās atpazīst un par tām priecājas cilvēki visā pasaulē.

1975

Pārlapojot tā laika modes žurnālus, kļūst skaidrs – modē ir nācis seksapīls. Bikini kļūt aizvien niecīgāks, un drosmīgākās dāmas pludmalē sauļojas bez peldkostīma augšdaļas. 1970-jos gados aizvien aktuālāki kļūst drošāki saules aizsargkrēmi. NIVEA pētniekiem ir nozīmīga loma metodes izstrādē, ar kuras palīdzību nosaka saules aizsargfaktoru. Tādējādi pirmo reizi vēsturē ir iespējams tiešā veidā salīdzināt dažādu saules aizsarglīdzekļu efektivitāti. Jau 1975. gadā NIVEA ir gatava norādīt saules aizsargfaktoru uz saviem ražojumiem. 

NIVEA REVOLUCIONĀRI PĀRVĒRŠ ĀDAS KOPŠANAS JOMU

1986

Šodien tas šķiet normāli, ka vīrieši var izvēlēties sev ko piemērotu no plaša ādas kopšanas līdzekļu klāsta. Bet pirms 90 gadiem ādas kopšana vīriešiem bija tikai kas nedaudz vairāk par ziepēm un ūdeni. NIVEA ir devusi būtisku ieguldījumu šīs jomas pārmaiņās. Turpinot iesākto ar skūšanās ziepēm un skūšanās krēmu, 1980. gadā NIVEA no jauna „noteica toni” ar savu spirtu nesaturošo balzamu pēc skūšanās. Šis maigais balzams pēc skūšanās ātri kļuva par vīriešu favorītu, un bija skaidrs – vīrieši aizvien vairāk vēlas paši savus kosmētiskos līdzekļus. Nākamais lielais jaunievedums sekoja 1986. gadā. Pirmā ādas kopšanas līdzekļu sērija, kas paredzēta tieši vīriešu ādas vajadzībām, lai arī viņiem būtu kāds „atbalsta punkts” vannasistabā, tika nosaukta par NIVEA MEN. Šodien NIVEA Men sērija ietver dažādus krēmus, šampūnus, matu veidošanas līdzekļus, dušas un ķermeņa kopšanas līdzekļus, sejas kopšanas līdzekļus un pretnovecošanās līdzekļus.

1998

Vecākā paaudze ir pārliecināta par sevi un izrāda lielu pašpaļāvību. Tai ir nauda, tā jūtas jauna un uzstāda augstas prasības attiecībā uz dzīves kvalitāti. Tas ietekmē arī ādas kopšanu. NIVEA pētniecības nodaļa atklāj saistību starp kļūšanu vecākam un ādas vajadzībām. Rezultātā radīta jauna ādas kopšanas līnija nobriedušai ādai. Pirmo reizi vēsturē uzmanība mērķtiecīgi un tieši tiek pievērsta sievietēm, kas ir vecākas par 50 gadiem. Attīstība turpinās – datora un attēlveidošanas tehnoloģijas kļūst aizvien efektīvākas, un rezultātā rodas labākas iespējas izpētīt ādu. NIVEA pētniecības nodaļa gūst aizvien jaunas zināšanas par ādas struktūru un funkcijām. „Beiersdorf”  izmanto šo informāciju, lai kļūtu par vienu no pirmajiem uzņēmumiem, kas 1998. gadā izstrādā krēmu, kura sastāvā ir viela, kas ir arī pašas ādas sastāvā. Turpmākajos gados NIVEA izmanto koenzīmu Q10 gandrīz visās kosmētisko līdzekļu kategorijās – no NIVEA For Men līdz NIVEA Sun.

2011/2014

Aizvien svarīgāks kļūst ādas mirdzums un labi kopts izskats. Bet mūsu dzīve kļūst aizvien ātrāka un saspringtāka. Tomēr, pateicoties NIVEA, nevienam nav jāatsakās no lutinošiem labsajūtas brīžiem. NIVEA ir izgudrojusi vairākus novatoriskus līdzekļus, kuru lietošana sniedz pirmklasīgu kopšanu, bet aizņem minimālu laiku. Rezultātā 2011. gadā ir izstrādāta pirmā dezodorantu sērija NIVEA Invisible Black & White, kas praktiski neatstāj nedz baltus traipus uz tumša auduma, nedz arī dzeltenīgus traipus uz gaiša auduma. Tā ir īsta revolūcija!

Tam seko vēl viena novatoriska aktualitāte, - 2014. gadā tirgū tiek piedāvāts dušas laikā lietojams ķermeņa losjons. Tas ir optimāli pielāgots modernu sieviešu un vīriešu dienas ritmam un ietaupa laiku, jo to var lietot ātri un ērti, dušas laikā. Tagad katra diena ir ķermeņa losjona lietošanas diena!

Šodien un rīt

Zīmols, kurš 1911. gadā aizsākās ar NIVEA Creme, šodien apvieno milzīgu produktu saimi, kas piedāvā vairāk nekā 500 kosmētisko līdzekļu. Gadu gaitā NIVEA ir izstrādājusi daudzus novatoriskus ādas kopšanas līdzekļus. Un inovācijas nav beigušās. Ar Natural Balance sērijas līdzekļiem NIVEA sniedz atbildi uz sasāpējušiem apkārtējās vides jautājumiem. Tā ir pirmā NIVEA kosmētisko līdzekļu sērija, kuras sastāvā galvenokārt ir dabīgas izcelsmes sastāvdaļas, un dažas no tām ir iegūtas bioloģiskajās lauksaimniecībās. Papildus tirgū tiek piedāvāts NIVEA Q10 plus pretnovecošanās serums ar aktīvajām pērlītēm – līdzeklis, kam ir visaugstākā koenzīma Q10 (tas atrodams arī cilvēka ādā) koncentrācija visā NIVEA Q10 plus pretgrumbu līdzekļu sērijā. Pagātne, tagadne un nākotne – ja ir runa par ādas kopšanu, tad NIVEA vienmēr nosaka jaunus standartus. Visi galvenie pieturas punkti šī slavenā ādas kopšanas zīmola vēsturē ir apkopoti šeit: SOLI PRIEKŠĀ LAIKAM JAU NO PAŠA SĀKUMA